Cum combinam alimentele

Unele combinatii sunt magice, altele iti vor da metabolismul peste cap. Invata sa faci diferenta cu o schema simpla.

Sunt cateva reguli de care ar trebuie sa tii cont pentru mese cat se poate de sanatoase, si sunt si destul de usor de tinut minte:

1. Proteinele nu se combina cu alimente bogate in carbohidrati.
Acest lucru inseamna ca o masa ce include carne (de orice fel), produse lactate, oua, nuci si seminte sau masline nu ar trebui combinata cu paine, paste fainoase, orez, mamaliga, cartofi, cereale.

2. Proteinele se pot combina cu legume. Legumele se poate combina cu alimentele bogate in carbohidrati.
Practic este o regula ce o intareste pe prima. Combinatiile pot fi creative, cel mai important de evitat fiind fix cea pe care majoritatea romanilor au invatat-o acasa, din frageda pruncie. Salata de ton e sanatoasa, dar fara toast langa. Salata de cartofi e si ea sanatoasa, dar fara niste oua fierte alaturi.

3. Fructele se mananca separat, nu la desert.
Fructele trec cel mai rapid prin sistemul nostru digestiv, de aceea combinarea lor cu alte alimente poate fi problematica. Expertii recomanda consumul de fructe simple, la cateva ore distanta de alte mese sau gustari.

Incepe sa aplici aceste reguli simple pentru o saptamana si vezi ce mesaj iti va transmite corpul tau!