Stafidele au o concentrație destul de mare de zahăr deoarece sunt obținute din boabe de struguri foarte bine coapte, care s-au uscat la soare și s-au strâns prin pierderea apei. Deshidratarea boabelor de struguri se face în prezent în dispozitive speciale care pot controla ca fructele să nu se usuce total, să păstreze un procent de 16% apă. Stafidele sunt folosite mai ales ca desert după ce s-a servit masa, sau ca o mică gustare pentru un plus de energie în organism.

Persoanele care aleg să consume fructe uscate, deshidratate (fie ele stafide, caise sau prune) pot fi siguri că se vor simți mai bine, organismul lor va fi revigorat și revitalizat. Desigur având în vedere cantitatea de fructoză a acestor fructe uscate se înțelege faptul că sunt contraindicate bolnavilor de diabet sau predispuși la această boală.

Stafidele sunt recomandate de nutriționiști pentru consum atât copiilor cât și persoanelor adulte deoarece au proprietăți vindecătoare pentru organism. Atât stafidele cât și alte fructe uscate (prune, caise) ajută în tratamentul afecțiunilor și bolilor gastro-intestinale și în regenerarea discurilor intervertebrale. Sunt recomandate produsele Stafide Brune Super Savuroase Orlandoʼs care conțin fier, magneziu, potasiu, aminoacizi, minerale, fibre și fructoză.

Pentru prevenirea proceselor degenerative, a bolilor vertebrale sau articulare, sau chiar pentru scăderea riscului de a suferi de cancer se recomandă produsul 100% natural Stafide Sultana din struguri fără sâmburi Orlando’s BIO conține stafide brune nesulfitate.

Un produs pe placul copiilor este Stafide Brune Jumbo Orlando’s XL care are stafide brune uscate ce sunt o sursă de energie, au multe calorii și sunt o gustare foarte bună și pentru sportivii ce fac efort fizic prelungit.

Stafide din struguri fără sâmburi recomandate:

Proprietățile stafidelor uscate

Stafidele uscate sunt fructe cu valoare nutritivă mare și cu beneficii pentru sănătate ce trebuie apreciate. Conțin vitamine din grupul B (B1, B2, B5), potasiu, calciu, fier, fosfor, magneziu, sodiu, fructoză, glucoză, fibre.

Principalul lor efect asupra organismului este refacerea nivelului de energie din organism. Acest lucru este știut de sportivi, alpiniști, care consumă frecvent astfel de fructe deshidratate pentru a avea mai multă energie și a fi în formă.

Stafidele sunt fructe naturale, conțin multe fibre, mențin sănătatea tractului gastro-intestinal, ajută digestia, normalizează flora intestinală benefică prin efectul prebiotic, grăbesc eliminarea toxinelor din intestine, reglează peristaltismul și au efect laxativ. Datorită conținutului de magneziu și potasiu, stafidele reduc aciditatea gastrică, ajută în eliminarea toxinelor din organism, previn multe afecțiuni și boli grave.

Conțin calciu, ceea ce este un avantaj pentru sănătate deoarece ajută la dezvoltarea dinților, a sistemului osos, în prevenirea osteoporozei (care afectează foarte multe persoane trecute de vârsta de 40-50 de ani).

Stafidele au nutrienți importanți pentru sănătate – polifenoli – care pot combate inflamațiile și infecțiile bacteriene, astfel ajută în prevenirea îmbolnăvirii organismului. Polifenolii au efect antioxidant, pot reduce atacul nociv al radicalilor liberi și pot preveni îmbătrânirea prematură a organismului.

Cei care au probleme de concentrare sau o memorie slăbită pot consuma stafide deoarece acestea îmbunătățesc capacitățile cognitive și stimulează funcțiile sistemului nervos.

Aceste fructe uscate sunt bune și pentru sănătatea ochilor, ajută în prevenirea unor boli grave de ochi și anume: cataractă, degenerescență maculară și chiar orbire.

Prin conținutul de vitamine B și fier, stafidele ajută în prevenirea și tratamentul anemiei și de asemenea în creșterea imunității și rezistenței organismului.

Fibrele alimentare din stafide sunt bune pentru stimularea digestiei, scăderea nivelului de colesterol, stimularea secreției biliare. Catechinele scad riscul de a dezvolta tumori cancerigene, previn cancerul de colon.

Stafidele au multe calorii de aceea trebuie consumate în cantitate redusă, au mulți nutrienți și aminoacizi puternici, pot ajuta în susținerea organismului în curele de slăbire, în creșterea energiei și menținerea sănătății. Specialiștii spun despre stafide că sunt foarte bune pentru sportivi deoarece stimulează absorbția de proteine în organism (care nu se stochează sub formă de depozit de grăsime), ceea ce va ajuta la formarea de masă musculară.

Aceste fructe sunt benefice pentru inimă deoarece au o cantitate semnificativă de potasiu, combat tulburările de activitate ale mușchiului inimii. Stafidele sunt bune și pentru sistemul nervos, combat tulburările nervoase și insomnia.

Desigur nu trebuie exagerat cu consumul de stafide uscate, ele se mănâncă în cantitate moderată, ca desert sau ca ingredient la anumite preparate culinare (pască cu brânză, cozonac, terci de cereale, budincă, brioșe, prăjituri, mâncăruri din carne).

Stafide din struguri fără sâmburi recomandate:

Strugurii coapți, suculenți, au o casă în toți anii mai clari ai consumatorilor sănătoși. De fapt, acestea sunt al patrulea cel mai popular fruct din SUA și, bineînțeles, strugurii sunt, de asemenea, foarte bucurați sub o altă formă: vinul. Dar, în ciuda faptului că se bucură în aceste moduri, mulți oameni au încă gânduri mixte cu privire la forma uscată, stafide, inclusiv dacă sunt de fapt bune pentru tine sau nu.
Fructele uscate, în general, tind să fie considerate mai ridicate în zahăr decât substanțele nutritive, dar, alerta spoilerului: Stafidele sunt destul de grozave pentru dvs. Aici, dietista înregistrată Jessica Bippen, RD, descompune beneficiile stafidelor și multe altele.

Restul de nutrienți al stafidelor

Stafidele se produc de obicei prin uscarea strugurilor la soare și apoi prelucrarea lor într-o plantă. Și, deși arată cu siguranță foarte diferit de struguri, Bippen spune că stafidele sunt foarte similare din punct de vedere nutrițional cu omologii lor hidrați. „Lucrul amuzant despre stafide este că mulți oameni nu își dau seama că au aceleași beneficii ale strugurilor”, spune Bippen. „Sunt aceleași fructe, doar deshidratate”.

Ea explică că diferența majoră este că, evident, strugurii au mult mai multă apă decât strugurii. „Fără conținutul de apă, substanțele nutritive devin mult mai concentrate”, spune Bippen. „De asemenea, înseamnă că zahărul devine mai concentrat, deci este important să fie conștienți și de acest lucru.” Acest lucru este valabil pentru toți strugurii; unii producători adaugă zahăr suplimentar strugurilor, ceea ce face ca conținutul lor de zahăr să fie mai mare.

Având în vedere acest lucru, iată o scurtă descriere a substanțelor nutritive cheie într-o uncie de stafide (aproximativ 60):

  • Calorii: 85
  • Proteine: 1 gram
  • Fibra: 1 gr
  • Grăsime: 0,1 grame
  • Glucide: 22 grame
  • Zahar: 17 grame
  • Calciu: 14 miligrame
  • Fier: 0,5 miligrame
  • Magneziu: 9 miligrame
  • Potasiu: 212 miligrame
  • Sodiu: 3 miligrame

Care sunt beneficiile stafidelor?

1. Sunt pline de antioxidanți

„La fel ca strugurii, stafidele sunt o sursă bună de antioxidanți”, spune Bippen. „Acest lucru se datorează faptului că sunt bogate într-un anumit tip de antioxidanți numiți polifenoli.” Ea explică faptul că polifenolii ajută la combaterea radicalilor liberi din organism, reducând inflamația – făcându-i unul dintre cele mai mari beneficii ale stafidelor. Ea adaugă că acestea sunt, de asemenea, excelente pentru sănătatea creierului, legate de creșterea funcției cognitive și de protecție împotriva bolilor cognitive, cum ar fi Alzheimer și demență.

2. Stafidele conțin fier, care aduce beneficii sănătății cardiovasculare

Bippen plasează, de asemenea, o stea de aur lângă un alt nutrient din stafide: fierul. „Acesta este un nutrient pe care mulți oameni care urmează o dietă vegană sau vegetală s-ar putea să nu-l ajungă, așa că gustarea pe stafide i-ar putea ajuta în special să obțină mai mult din acest nutrient”, spune ea. Fierul ajută la fluxul de sânge, spune ea, ceea ce aduce beneficii directe sistemului cardiovascular. Din acest motiv, stafidele sunt un ingredient excelent de încorporat într-o gustare înainte de antrenament. „Pentru ca fierul să fie bine absorbit, ar trebui să fie asociat cu vitamina C. Stafidele conțin de asemenea acel nutrient, astfel încât să obțineți ambele în aceeași sursă”, adaugă ea.

Indiferent de planul de alimentație pe care îl urmați, un obiectiv bun este să vă propuneți să obțineți 18 miligrame de fier în fiecare zi – astfel încât, în timp ce stafidele nu sunt sursa finală a mineralului, încorporarea lor în dieta dvs. vă poate ajuta satisface nevoile tale.

3. Au calciu, ceea ce avantajează sănătatea oaselor

Stafidele conțin, de asemenea, cantități mici de calciu, despre care Bippen spune că poate sprijini sănătatea oaselor. (Vrei să urmărești să obții între 1.000 de miligrame și 1.200 de miligrame de calciu pe zi.) Pe lângă faptul că este bun pentru oasele tale – inclusiv pentru dinți – Bippen adaugă că calciul joacă un rol important în funcția musculară, ajutând la transmiterea mesajelor din creier la mușchi. Încă un alt motiv pentru care sunt bine să stocheze în geanta de gimnastică!

4. Stafidele au cantități mici de proteine

Deși nu sunt tocmai o sursă puternică de proteine, cum ar fi carnea, nucile, fasolea sau tofu, Bippen subliniază că stafidele conțin nutrienți și, hei, fiecare mic contează. „Acest lucru este, de asemenea, util în menținerea zahărului din stafide de la scăderea zahărului din sânge la fel de mult ca altfel,” spune ea.

5. Stafidele sunt o sursă bună de fibre

Doar o uncie de stafide conține 1 gram de fibre, ceea ce este destul de impresionant pentru o cantitate relativ mică. (Vrei să urmărești să obții între 25 de grame și 28 de grame pe zi.) „Nu aș folosi stafide ca sursă primară de fibră, dar este un bonus extraordinar și cu siguranță este benefic să fie inclusă”, spune Bippen. La fel ca proteinele, fibrele ajută, de asemenea, la prevenirea zaharurilor naturale abundente din fructele uscate să aibă un efect atât de puternic asupra nivelului de zahăr din sânge.

Fibrele sunt unul dintre cei mai importanți nutrienți pentru organism, ajutând la scăderea inflamației, precum și la stimularea sănătății intestinului. În timp ce o mână de stafide reprezintă doar o mică parte din cantitatea de fibre necesară pentru întreaga zi, adăugarea la făină de ovăz sau salată vă va aduce mult mai aproape de obiectivele dvs. de fibre și vă va ajuta corpul în acest proces.

Bine, despre conținutul de zahăr…

După cum s-a menționat, stafidele conțin o cantitate concentrată de zahăr pe porție, motiv pentru care Bippen recomandă în mod obișnuit să le savurați cu moderare. „O mărime bună de servire ar fi o mână”, spune ea. De asemenea, ea recomandă asocierea stafidelor cu alte alimente sănătoase, cum ar fi nucile sau pe o felie de pâine prăjită cu unt de arahide. „Proteinele și grăsimile sănătoase din nuci ajută la menținerea nivelului de zahăr din sânge constant”, spune ea. „Îl face și o gustare mai sățioasă.”

Bippen spune că este important să rețineți că unele mărci adaugă zahăr suplimentar la stafide pentru a le face să aibă un gust mai dulce. “În mod ideal, singurul ingredient enumerat va fi stafidele în sine și, eventual, dioxidul de sulf, care este utilizat pentru conservare”, spune ea.

În ceea ce privește alte riscuri sau efecte secundare de reținut, ca orice aliment, unele persoane pot avea o reacție alergică sau intoleranță la stafide. De asemenea, merită remarcat faptul că stafidele sunt unul dintre fructele cu cea mai mare cantitate de reziduuri de pesticide, după cum a fost testat de Grupul de lucru pentru mediu. Pentru a minimiza expunerea la pesticide atunci când mănânci stafide, optează pentru organice, dacă poți.

Stafide din struguri fără sâmburi recomandate: