Mitul grasimilor din oleaginoase

Unii le evita, in timp ce altii le adora. Iata si ce parere au medicii despre grasimile continute de gustarile tale preferate.

Majoritatea lor, aceste grasimi sunt sanatoase, bune pentru inima. Grasimile bune, numite “nesaturate”, se gasesc din belsug in miezul de nuca (bogat in acizi grasi Omega-3) migdale, nuci de Macadamia, alune de padure, nuci Pecan si arahide (Omega-6).

Unii oameni se tem de grasimile din nuci si seminte, aratand spre cantitatea de grasimi saturate continute de anumite tipuri. Si e adevarat ca acelea cu valori mai mari ar trebui rontaite cu moderatie, dar un lucru care nu este spus destul de des este faptul ca grasimile sunt captive in structurile fibroase ale nucilor si semintelor, asa ca o buna parte a lor trece pur si simplu prin sistemul digestiv fara a fi intr-adevar descompuse.

Studiile ne arata ca o mana de nuci, mancata in fiecare zi, nu duce la cresterea in greutate, ci din contra – contribuie la reducerea riscului de obezitate. Grasimile sanatoase din nuci si seminte te ajuta sa iti controlezi apetitul, amanand aparitia senzatiei de foame. Unele dintre modelele Victoria’s Secret au mereu in poseta migdale, din care mananca putin cate putin cand li se face foame, pentru a evita gustarile nesanatoase. In plus, nucile si semintele introduc in dieta ta, intr-un mod super delicios, si o multime de proteine, fibre, minerale si vitamine.

Inlocuieste de cateva ori pe saptamana proteinele din oua, lactate sau carne, cu cele din nuci si seminte, si bucura-te de un aport de sanatate.